Elevtrivslen er en central indikator for den kvalitet gymnasiet møder eleverne med. Den er en grundlæggende forudsætning for et godt læringsmiljø og for fastholdelse af eleverne i uddannelsen. Tilfredshedsundersøgelserne er i samspil med andre indikatorer til at være et godt input for skolen og de årlige trivselsundersøgelser kan sammenlignes fra år til år.
Resultaterne er på en skala fra 1 (dårligst) til 5 (bedst):
STX |
GNS. DK |
2021/22 |
2020/21 |
2019/20 |
2018/19 |
Glad for at gå i skolen |
3,8 |
3,7 |
4,1 |
3,8 |
4,0 |
Faglig trivsel |
3,7 |
3,6 |
3,8 |
3,7 |
3,8 |
Social trivsel |
3,9 |
3,9 |
4,2 |
4,2 |
4,2 |
Læringsmiljø |
3,6 |
3,6 |
3,5 |
3,5 |
3,6 |
Pres og bekymring |
2,7 |
2,4 |
2,7 |
2,7 |
2,6 |
Ingen mobning |
4,7 |
4,7 |
4,8 |
4,8 |
4,8 |
HF |
GNS. DK |
2021/22 |
2020/21 |
2019/20 |
2018/19 |
Glad for at gå i skolen |
4,1 |
4,1 |
3,8 |
3,8 |
4,0 |
Faglig trivsel |
3,8 |
3,9 |
3,6 |
3,7 |
3,8 |
Social trivsel |
4,2 |
4,2 |
3,8 |
3,9 |
4,1 |
Læringsmiljø |
3,6 |
3,6 |
3,6 |
3,6 |
3,7 |
Pres og bekymring |
2,6 |
2,5 |
2,6 |
2,9 |
2,8 |
Ingen mobning |
4,7 |
4,7 |
4,8 |
4,8 |
4,8 |